maandag 7 januari 2013

Mijn muzische kijkwijzer : muzisch met schoenen...

Ja lap, ik weer met mijn grote mond ( of rad van tong of leer getrokken ), durfal, uitsteller, nekuitsteker of gewoon durven vierkant op de bek gaander ...
Crea-opdracht.  Winter.  Iets met 3 leeftijden. Als het maar iets met de winter te maken heeft.  Nu hadden we in november een toffe workshop rond bewegen ( en iets met lossere kledij aka Yves ) gevolgd en wou ik dat toch nog even in praktijk brengen.
Dus toen de verantwoordelijke met de gebruikelijke zachte doch besliste klop op de deur, vervolgens de deur opensmeet, luid brulde "goe volk" en met een fantastisch mooie brede en vooral vragende blik naar mij schuifelde, nee meer stormde om de magische woorden uit te spreken : Waar is uwen creaopdracht ! - kromp in enkele tienden van een seconde in elkaar, haalde diep adem, verzamelde al mijn moed en lef bij elkaar en uitte toen zeer beslist : Iets muzisch met schoenen ....
Daar had ze niet van terug ! Toch zeker niet van de muzocoach. Zoiets gewaagds. Zo iets opwindends, nog nooit eerder vertoond... alleen had ondertekende toen nog geen flauw idee wat hij kon doen met schoenen, kinderen van het eerste tot en met het derde leerjaar en 100 minuten speeltijd ..



Nu, we zijn een jaar verder ( toch net een nieuw jaar begonnen ) en het idee is langzaam aan het rijpen. Ik wil echt wel het onderwerp opentrekken, heb een kader voor ogen dat ik toch wel wil volgen..
Ik dacht ondermeer aan het sprookje van de dansende schoenen ( aka Efteling ), schoenendans, schoenengrabbel, een schoen vertelt, schoenensymfonie, schoenenspiegel ... wordt vervolgd.
Ik wil het minder aangename aan het nog mindere aangename aspect koppelen, namelijk een muzische kijkwijzer invullen. Ik blijf dit een zeer moeilijke opgave vinden..  
Dus geef me nog een dag extra, dan lukt het zeker ...

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten