Gegeven :
- een tekening van kinderen ( ik tekende een boom, een andere leerling tekende de andere boom en nog iemand anders tekende de 2 middeltste bomen - ik vroeg waarom ze schuin stonden, waarop de leerling doodleuk antwoordde dat zijn 2 bomen het enorm te verduren hadden gekregen van de harde herfstwind - kan het nog muzischer zijn !!! ).
- een muzikaal verhaal van een kaboutertje in het bos die zijn vrienden opzoekt.
- een tekening van kinderen ( ik tekende een boom, een andere leerling tekende de andere boom en nog iemand anders tekende de 2 middeltste bomen - ik vroeg waarom ze schuin stonden, waarop de leerling doodleuk antwoordde dat zijn 2 bomen het enorm te verduren hadden gekregen van de harde herfstwind - kan het nog muzischer zijn !!! ).
- een muzikaal verhaal van een kaboutertje in het bos die zijn vrienden opzoekt.
- een heleboek klein slagwerk en Orff instrumenten.
Gegeven :
- een tekening van kinderen ( ik tekende een boom, een andere leerling tekende de andere boom en nog iemand anders tekende de 2 middeltste bomen - ik vroeg waarom ze schuin stonden, waarop de leerling doodleuk antwoordde dat zijn 2 bomen het enorm te verduren hadden gekregen van de harde herfstwind - kan het nog muzischer zijn !!! ).
- een muzikaal verhaal van een kaboutertje in het bos die zijn vrienden opzoekt.
- een heleboek klein slagwerk en Orff instrumenten.
- leergierige kinderen.
Een mooi muzikaal dus muzisch verhaal, waarbij elk personage door een instrument wordt gespeeld. Een soort Peter en de wolf à la lettre, maar dan op kindermaat. Voor de muzikale lesfiche, klik hier om te downloaden, kant en klaar met bijhorende muzische doelen.
Hier vind je het muzikaal verhaal met bijhorende doelstellingen van de muzische doelenlijst. Probeer ook te werken met tekeningen van kinderen, dat maakt het geheel voller en muzischer !