maandag 22 oktober 2012

Illuminaties.

Wat een naam !  Een blik op de foto hieronder verduidelijkt al heel wat meer.
Deze activiteit kadert in onze peer tutoring. Vrienden van het zesde leerjaar komen de kinderen van het derde leerjaar ondersteunen bij het technisch en begrijpend lezen ( zelf worden ze daar ook beter van volgens ons en UGent ). Elk jaar een kennismakingsactiviteit. Dit jaar ( wegens gezien in de Mont Saint Michel en bloedmooi ) illuminaties van onze eigen voornaam.
Koppels helpen elkaar en leren elkaar beter kennen.




Benodigdheden : glasverf, transparant, genoeg fantasie om eerst te beschouwen ( toon hen diverse illuminaties en laat ze dan maar creëren ), wasknijpers, alcoholstift.
Bij het beschouwen, laat ondertussen wat Gregoriaanse gezangen horen. Dit versterkt enkel je les !
Bij de verwerking : laat ze hun eerste letter uitbeelden. Doelen ?

 - B1. Ik heb aandacht voor details in werkstukken
- B3. Ik herken de aard van een beeldend werk (een schilderij, een beeldhouwwerk, …)
- C2. Ik toon interesse voor nieuwe materialen en technieken.
- C5. Ik ga steeds op zoek naar een originele en vaak niet alledaagse vormgeving.
- C.5. Ik ben erop uit om nieuwe ideeën op te doen, ze op te zoeken en toe te passen.
- C.7. Ik durf mijn creatief werk aan anderen tonen.

Later meer foto's hierover.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten